Returnare
RENUNȚAREA
LA CUMPĂRARE
Cumpărătorul poate renunța la
produsele achiziționate din magazinul online Autonat.ro, în termen de 14 zile calendaristice de la
recepționarea lor, conform prevederilor OUG 34/2014 privind protectia
consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță, cu
modificările aduse prin Legea 51/2003, Legea 365/2002, Legea 363/2007 si OUG
174/2008: “Consumatorul (conform legislației în vigoare, consumator este orice
persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care
cumpără, dobândesc, utilizează sau consumă produse ori servicii în afara
activității lor profesionale) are
dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără
penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de
la primirea produsului”.
Renunțarea la cumpărare va
implica returnarea produsului în termenul specificat, în ambalajul original, cu
toate accesoriile și/sau consumabilele aferente. Toate componentele
produsului NU trebuie
să prezinte urme de deteriorare, de uzură sau de montaj, altfel returnarea va
fi refuzată.
ATENȚIE! Pentru piesele
originale (OE) care au fost aduse la comandă expresă a clientului NU se acceptă
retur la marfa vândută.
Eventualele probleme legate
de compatibilitatea dintre produsele achiziționate din magazinul online Autonat.ro și altele pe
care Cumpărătorul le
deține sau urmează sa le achiziționeze nu fac obiectul responsabilității Vânzătorului.
În urma primirii de către Vânzător a notificării de
denunțare unilaterală a contractului de către Cumpărător, condiționat de
returnarea produsului, se va rambursa Cumpărătorului valoarea
încasată pentru produsul în cauză, în termen de 14 zile calendaristice.
Vânzătorul are dreptul să
solicite daune Cumpărătorului,
în condițiile legislației aplicabile, atunci când consideră că acțiunile Cumpărătorului au fost cu
rea intenție. Vânzătorul își
rezervă dreptul să refuze returul în cazul în care Cumpărătorul abuzează de
politica privind renunțarea la cumpărare.
Toate solicitările de renunțare
la cumpărare se vor expedia pe adresa de email retur@autonat.ro.
Cumpărătorul nu va demara
returnarea fizică a produsului înainte ca Vânzătorul să proceseze solicitarea și să îi
furnizeze detaliile necesare returului (adresa pentru recepția mărfii, ID-ul
tichetului de retur procesat, etc).
RETURNAREA
PRODUSELOR
OUG
nr.34/2014 prevede următoarele:
"Consumatorul are
dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără
penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14
zile calendaristice de
la primirea produsului".
"Consumatorul are
dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 14
zile calendaristice, fără penalități și fără invocarea vreunui
motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt
cheltuielile directe de returnare a produselor"
Cumpărătorul poate solicita
returul produselor achiziționate din magazinul online Autonat.ro în următoarele situații:
·
Produsele sunt neconforme cu specificațiile de pe site;
Dacă produsul comandat se
dovedește a nu fi conform cu specificațiile din oferta Autonat.ro, Cumpărătorul poate
solicita returnarea acestuia în vederea înlocuirii lui sau a rambursării
integrale a contravalorii.
·
Produsele s-au livrat eronat de către Vânzător;
În cazul livrării unui alt
produs sau în altă cantitate, trebuie să semnalați incidentul Vânzătorului în
maxim 48 de ore pentru
a rezolva incidentul. Dacă produsul nu mai este pe stoc, Cumpărătorul poate opta
pentru înlocuirea cu alt produs sau pentru rambursarea integrală a
contravalorii.
·
Produsele se dovedesc nefuncționale în primele 48 de ore de la
recepția lor – DOA (Dead On Arrival);
Dacă produsul primit se
dovedeşte nefuncțional în primele 48
de ore de la recepția efectivă - ridicarea de la
sediul Vanzatorului sau
receptia prin curier -Cumpărătorul poate
reclama acest lucru şi solicita returnarea produsului în acest termen, în
vederea înlocuirii cu un produs nou. Dacă produsul nu mai este pe stoc, Cumpărătorul poate opta pentru
înlocuirea cu alt produs sau pentru rambursarea integrală a contravalorii.
Indiferent de situație,
procedura de returnare a produselor presupune completarea și transmiterea de către Cumpărător a unui
formular de retur prin următoarele metode agreate de către Vânzător:
·
- Prin email la adresa retur@autonat.ro
·
- Prin formularul de retur de aici
În urma procesării
cererii, Vânzătorul îi
va transmite Cumpărătorului un
email prin care il va informa cu privire la detaliile necesare expedierii
produselor.
De asemenea, produsele
trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și
însoțite de toate accesoriile și documentele primite la livrarea produselor.
Returul
va fi refuzat în cazul deteriorării produselor, în cazul în care se observă
urme de montaj sau în cazul în care produsele vin incomplete.
Produsele se vor returna
prin intermediul serviciului de curierat agreat de Vânzător pe adresa de mai
jos, fără a opta pentru serviciul ramburs. Banii se vor returna după inspecția
pieselor.
Autonat
București, Str.Iosifești,
Nr 2E, sector 3.
NU SE ACCEPTĂ LA RETUR:
·
- Produsele cu ambalajul deteriorat, fără etichetele și
inscripționările specifice
·
- Produsele care nu se află în ambalajul original
·
- Produsele lipsite de accesoriile și componentele originale
·
- Piesele care prezintă urme de montaj, vopsire sau sudură
·
- Piesele "pe original", cele fabricate de producătorul
automobilului, comandate greșit de către client
·
- Produsele neînsoțite de copia facturii de achiziție
·
- Coletele care au menționată suma de ramburs pe eticheta de
transport
TAXA DE TRANSPORT PENTRU
RETURNAREA PRODUSELOR
Vânzătorul va suporta taxa de retur a coletului dacă:
·
- Piesele au fost identificate gresit de unul dintre
reprezentantii Autonat.ro
·
- S-au livrate alte piese decât cele comandate
·
- Piesele se dovedesc a fi nefuncționale în primele 48 de ore de
la recepția lor
Cumpărătorul va suporta taxa de retur a coletului daca:
·
- Nu a furnizat seria de caroserie a automobilului la plasarea
comenzii astfel încât unul dintre reprezentanți să verifice compatibilitatea
lor
·
- Dorește returnarea produselor invocând alt motiv decât cele menționate
mai sus
În cazul în care nu se respectă
condițiile de retur ale produselor, taxa de returnare a produsului refuzat este
suportată de cumpărător.
Contravaloarea produselor
deteriorate în timpul transportului ca urmare a ambalării necorespunzătoare în
cazul unei returnări de produs sunt suportate de către Cumpărător.
RAMBURSAREA BANILOR
După ce produsele au fost
acceptate la retur, rambursarea banilor se va face într-un cont bancar
menționat de client în formular, în termen de 14 zile calendaristice de la recepția produsului.
Această modalitate este
complet gratuită, adica vă vom returna în totalitate valoarea produselor
returnate iar costurile transferului vor fi suportate în totalitate de către
noi. ACEASTA ESTE CEA MAI SIMPLĂ ȘI RAPIDĂ
MODALITATE DE RECUPERARE A CONTRAVALORII PRODUSELOR RETURNATE.
Pentru efectuarea transferului bancar trebuie să specificați numărul contului
IBAN, numele titularului și CNP-ul.
(ATENȚIE - Contul IBAN trebuie să aparțină
persoanei pe numele căreia s-a eliberat factura!)
Restituirea
contravalorii produselor returnate se poate face și în numerar, la predarea
produselor la sediul nostru din București, Str.Iosifești, Nr. 2E, sector 3.
Pentru orice probleme
legate de comanda dumneavoastră care nu par a putea fi rezolvate pe email vă
rugăm sa luati legatura cu Daniela Ezeru telefon: 0768.367.581 sau email: daniela@autonat.ro